TRŽIŠTE

 

 

          Svi brojčani podaci, svi kvalitativni i kvantitativni atributi koji slijede u ovome tekstu prikazuju stanje koje je bilo aktualno u travnju 1999. godine. Vjerojatno je u međuvremenu došlo do izvjesnih promjena... 

            Danas nije baš jednostavno kod osnivanja GSM mreže odlučiti se kakav SMS centar odabrati. Možda je ispravnije reći 'čiji', jer postoji mnogo proizvođača opreme i programa. Situacija je takva da svaki SMS centar, ovisno o proizvođaču, ima prednosti i mane prema određenim kriterijima. Pri odabiru opreme trebalo bi voditi računa o određenim karakteristikama tj., kriterijima:

·        Connectivity - protokoli koje sustav podržava pri komunikaciji

·        Cost  - cijena isporuke, instaliranja i održavanja  

·        Deployment - rasprostranjenost, odnosno broj centara koji su već u funkciji 

·        Future-Proof - ide li korak naprijed i podržava nove usluge (WAP)

·        Global - rasprostranjenost u svjetskim razmjerima

·        Reliability - pouzdanost u različitim uvjetima i količini prometa 

·        Hardware - čiji se serveri koriste 

 

 Najveća imena što se tiče SMS centara su : CMG Telecomunications, Comverse Network Systems, Logica, ADC NewNet, Nokia, Ericsson, Motorola i Sema Group. Slijedeća tablica daje njihovu usporedbu prema gore navedenim kriterijima. Ocjene su +, ++ i +++, a najbolja je ocjena +++.

 

 

Conectivity

Cost

Deployment

Future

Global

Reliability

Hardware

Sema

++

++

+++

+++

+++

+++

+++

CMG

+++

+

+++

+++

+

+++

+++

Nokia

+++

++

++

+++

++

++

+

NewNet

+++

+++

+

++

++

+++

+++

Logica

+++

++

+++

+++

+++

+

+

Ericsson

++

++

++

++

++

+

+++

Motorola

+

++

++

++

+

++

+++

Comverse

+

+++

+

++

++

++

+++


Što se Europe tiče, raspodjela tržišta prikazana je tablicama iz kojih bi sve trebalo biti očito. Kao što se vidi, uvjerljivo najveći dio tržišta poslužuje CMG, a isto tako je vidljivo da u istočnoj Europi nema izražene premoći nijedne kompanije na tržištu.

Kontinentalna Europa

KOMPANIJA

BROJNOST

UDIO (%)

CMG

27

40.9

Logica

18

27,3

Nokia

12

18.2

Sema

5

7.6

NewNet

2

3

Comverse

1

1.5

ostali

1

1.5

ukupno

66

100

 

Istočna Europa

KOMPANIJA

BROJNOST

UDIO (%)

CMG

8

22.9

Nokia

6

17.1

Sema

5

14.3

Comverse

5

14.3

Ericsson

5

14.3

Logica

3

8.6

NewNet

2

5.7

ostali

1

2.8

ukupno

35

100

 

U globalnim razmjerima situacija je pomalo čudna jer uopće ne slijedi europske podatke. Brojke su takve jer u Aziji primat uvjerljivo drži Logica, a Ameriku vode podjednako Motorola i Logica.

Globalno tržište

KOMPANIJA

BROJNOST

UDIO (%)

Logica

101

30.4

CMG

45

13.6

Sema

38

11.4

Nokia

37

11.1

Motorola

34

10.2

Comverse

31

9.3

Ericsson

28

8.4

NewNet

16

4.8

ostali

2

0.8

ukupno

35

100

 

    SADRŽAJ