TRŽIŠTE
Svi brojčani podaci, svi kvalitativni i kvantitativni atributi koji slijede u ovome tekstu prikazuju stanje koje je bilo aktualno u travnju 1999. godine. Vjerojatno je u međuvremenu došlo do izvjesnih promjena...
Danas nije baš jednostavno kod osnivanja GSM mreže odlučiti se kakav SMS centar odabrati. Možda je ispravnije reći 'čiji', jer postoji mnogo proizvođača opreme i programa. Situacija je takva da svaki SMS centar, ovisno o proizvođaču, ima prednosti i mane prema određenim kriterijima. Pri odabiru opreme trebalo bi voditi računa o određenim karakteristikama tj., kriterijima:
· Connectivity - protokoli koje sustav podržava pri komunikaciji
· Cost - cijena isporuke, instaliranja i održavanja
· Deployment - rasprostranjenost, odnosno broj centara koji su već u funkciji
· Future-Proof - ide li korak naprijed i podržava nove usluge (WAP)
· Global - rasprostranjenost u svjetskim razmjerima
· Reliability - pouzdanost u različitim uvjetima i količini prometa
· Hardware - čiji se serveri koriste
Najveća imena što se tiče SMS centara su : CMG Telecomunications, Comverse Network Systems, Logica, ADC NewNet, Nokia, Ericsson, Motorola i Sema Group. Slijedeća tablica daje njihovu usporedbu prema gore navedenim kriterijima. Ocjene su +, ++ i +++, a najbolja je ocjena +++.
|
Conectivity |
Cost |
Deployment |
Future |
Global |
Reliability |
Hardware |
Sema |
++ |
++ |
+++ |
+++ |
+++ |
+++ |
+++ |
CMG |
+++ |
+ |
+++ |
+++ |
+ |
+++ |
+++ |
Nokia |
+++ |
++ |
++ |
+++ |
++ |
++ |
+ |
NewNet |
+++ |
+++ |
+ |
++ |
++ |
+++ |
+++ |
Logica |
+++ |
++ |
+++ |
+++ |
+++ |
+ |
+ |
Ericsson |
++ |
++ |
++ |
++ |
++ |
+ |
+++ |
Motorola |
+ |
++ |
++ |
++ |
+ |
++ |
+++ |
Comverse |
+ |
+++ |
+ |
++ |
++ |
++ |
+++ |
Što se Europe tiče, raspodjela tržišta prikazana je tablicama iz kojih bi sve trebalo biti očito. Kao što se vidi, uvjerljivo najveći dio tržišta poslužuje CMG, a isto tako je vidljivo da u istočnoj Europi nema izražene premoći nijedne kompanije na tržištu.
Kontinentalna Europa
KOMPANIJA |
BROJNOST |
UDIO (%) |
CMG |
27 |
40.9 |
Logica |
18 |
27,3 |
Nokia |
12 |
18.2 |
Sema |
5 |
7.6 |
NewNet |
2 |
3 |
Comverse |
1 |
1.5 |
ostali |
1 |
1.5 |
ukupno |
66 |
100 |
Istočna Europa
KOMPANIJA |
BROJNOST |
UDIO (%) |
CMG |
8 |
22.9 |
Nokia |
6 |
17.1 |
Sema |
5 |
14.3 |
Comverse |
5 |
14.3 |
Ericsson |
5 |
14.3 |
Logica |
3 |
8.6 |
NewNet |
2 |
5.7 |
ostali |
1 |
2.8 |
ukupno |
35 |
100 |
U globalnim razmjerima situacija je pomalo čudna jer uopće ne slijedi europske podatke. Brojke su takve jer u Aziji primat uvjerljivo drži Logica, a Ameriku vode podjednako Motorola i Logica.
Globalno tržište
KOMPANIJA |
BROJNOST |
UDIO (%) |
Logica |
101 |
30.4 |
CMG |
45 |
13.6 |
Sema |
38 |
11.4 |
Nokia |
37 |
11.1 |
Motorola |
34 |
10.2 |
Comverse |
31 |
9.3 |
Ericsson |
28 |
8.4 |
NewNet |
16 |
4.8 |
ostali |
2 |
0.8 |
ukupno |
35 |
100 |