Projekt pametna kuća
U okviru predmeta Sustavi za praćenje i vođenje procesa studenti prve godine diplomskog studija izrađuju projekt „Pametna kuća“. Tema pametnih kuća je odabrana jer omogućava svakom studentu da ima svoj vlastiti projekt, da se nekoliko studenata može povezati za složenije zadatke, a cijela generacija da može obraditi veliku cjelinu. Pored toga, iz generacije u generaciju se projekt dopunjuje. Za dodatni uvod u temu pročitajte zanimljiv članak Beyond the smart grid. Pametne kuće se spominju i na wikipediji, a posebno pametne kuće namijenjene starijim ljudima.
Wiki stranica projekta služi kao repozitorij tema, projekata i poduzetih aktivnosti studenata iz prošlih generacija, ali i kao mjesto za aktivno praćenje rada trenutnih studenata na projektu.
Svrha rada na projektu
Smisao rada na projektu je da studenti integriraju do sada stečena znanja i primijene ih na problem mjerenja i upravljanja. Pored znanja i vještina svoje struke, studenti trebaju usvojiti i projektni i timski rad.
Ciljevi
- Studenti zajednički osmišljavaju projekt,
- Svaki student sam bira svoje područje rada,
- Studenti sami definiraju projektni zadatak,
- Studenti samostalno ostvaruju svoj zadatak, a u timskom radu ostvaruju složenije podsustave i cijelu pametnu kuću,
- Studenti prezentiraju svoje rezultate.
Način rada na projektu
Studenti neće dobiti svoje zadatke od nastavnika, već ih sami trebaju osmisliti. Ipak, u slučaju nedostatka ideja, studentima će biti ponuđeno nekoliko tema. Osmišljavanje ideja studenti će napraviti u nekoliko koraka:
- Prvi brainstorming na temu „Kakva sve može biti pametna kuća?“
Pročitajte pripremu za brainstorming i pravila brainstorminga.
Kao vlastiti doprinos prvom brainstomingu svaki student treba na Internetu pronaći neki primjer pametne kuće, prezentirati ga u nekoliko kratkih rečenica i dati svoj kritički osvrt na njega. Za orijentaciju, ovo je primjer kako bi to trebalo napraviti.
Svoje pripreme i rezultate brainstorminga studenti će objaviti na wiki stranicama projekta.
- U drugom brainstormingu će studenti smišljati kakve sustave i podsustave treba napraviti da bi pametna kuća imala svojstva izmaštana u prvom brainstormingu.
Analizirajući rezultate prvoga, studenti će se unaprijed pripremiti s prijedlozima i opisima podsustava.
- Poslije drugog brainstormina, studenti odabiru što će pojedinačno svako sam napraviti, a mogu se i grupirati u manje skupine (do tri) čiji pojedinačni radovi čine neki veći podsustav.
Studenti na wikiju objavljuju naslove i kratke opise svojih prijedloga.
- Nastavnici prihvaćaju prijedloge ili traže redefiniciju.
- Studenti razrađuju svoje osobne i grupne projektne zadatke, u skladu s uputama i gledajući primjere dobrih projektnih zadataka iz prošlih generacija.
Dokumentacija projekata i prezentacija rezultata
Cjelokupna dokumentacija svakog studenta, grupe ili cijelog tima vodi se na wikiju projekta, gdje svaki student ima svoj prostor u kojem treba voditi dokumentaciju počevši od projektnog zadatka. Primjeri se vide kad se pogleda dokumentacija za studenta „Ogledni Student“
Za prezentaciju projekta na kraju semestra potrebno je pripremiti i donjeti:
- Papirnatu kopiju projektne dokumentacije koja se piše na temelju ovog predloška i dodatnih uputa. (Primjeri dobrih dokumentacija: P1, P2)
- USB stick ili CD koji sadrži:
- video materijal kojim ćete prezentirati svoj rad u trajanju od najviše 2 minute. Video materijal mora biti prilagođen osobama s oštećenjima vida ili sluha, odnosno uključivati minimalno titlove, sliku i zvuk. U materijalu mora biti objašnjen problem koji se u projektu rješavao, kako je on riješen, koje su prednosti i nedostaci tog rješenja, kome je ono namijenjeno, te koji su daljnje mogućnosti za nadogradnju. Prezentacija rada rezultata projekta također bi trebala biti uključena u snimku. Preporučeno je koristiti ffmpeg alat za snimanje, Subtitle edit za titlovanje i Handbrake za uključivanje titlova u video.
- projektnu dokumentaciju u .pdf formatu
- kod vezan uz projekt u .zip arhivu
Navedene materijale studenti predaju nastavniku i nakon prezentacija bit će javno dostupni na wiki stranicama predmeta, stoga se potrudite da vas prezentiraju onako kako mislite da je najbolje.
Prezentacije predviđeno traju 5-10 minuta po projektu, a sastoje se od prikazivanja videomaterijala koji predstavlja projekt, demonstracije projekta uživo, te odgovaranja na pitanja. Elementi ocjenjivanja projekta su: video prezentacija (kvaliteta videa, audia i sadržaja) (30%), demonstracija projekta uživo (10%), projektna dokumentacija (35%), odgovori na pitanja kolega i nastavnika (10%), uspješnost i svojstva projekta (15%).
Dodatni materijali za izradu projekta
U sklopu projekta studenti mogu zadužiti opremu za korištenje u samostalnom radu, a na raspolaganju imaju:
- 24 Arduino mikrokontrolera (Uno, Duemilanove, Mega),
- 10 Arduino Ethernet shielda,
- 4 Arduino Xbee shielda,
- 1 RFID tag reader ID-12,
- 10 FPGA razvojnih pločica ULX2S (upute, dodatni materijali) dostupnih na zahtjev,
- digitalni displej, veći broj različitih otpornika, foto-otpornika, releja, tranzistora, ledica, žica, potenciometara,
- te raznu drugu opremu uz mogućnost nabave dodatnih komponenti u skladu s uputama.
|