Projekt - inteligentna kuća 2008/2009
Sve dokumente vezane uz projekt mozete preuzeti na stranici projekta.
Seminarski radovi
Aktivno učenje nužno je za kvalitetno savladavanje gradiva.
Osim vježbi i priprema za njih, te osim ispitivanja, aktivno se
uči najbolje kada je potrebno obraditi neku temu i o njoj podučiti
druge ili kroz sudjelovanje na projektu riješiti konkretan problem.
Stoga je kao seminarski rad moguće:
Postupak prijave i izrade rada
Odabir seminara prijavite korištenjem elekronicke pošte na ovaj email.
Time će i drugi studenti dobiti informaciju o tome koje teme su još ponuđene/slobodne.
Klasičan seminar (obrada neke teme) se radi samostalno. Ukoliko
se odlučite za rad na projektu radit ćete po troje. Vizualizacija
se u principu radi samostalno. Projekt i vizualizaciju mogu raditi
i više ljudi uz dodatno obrazloženje
Raspodjela po ljudima je tako napravljena da ne možete svi imati
klasičan seminar ili svi raditi na projektima.
Klasičan seminar i vizualizacija se dodijeljuje po principu "first
come, first served". Grupa koja želi projekt morat će se natjecati
za taj projekt. To znaci složiti par rečenica obrazloženja zažto
bi baš VAMA dali da obavite taj projekt. Na temelju toga nastavnici
odlucuju kome dodijeliti koji projekt.
Klasican seminar mora sadržavati izradu tzv. "white paper-a".
Ideja je da se napravi pregled konkretne tehnologije u svrhu upoznavanja
ostalih studenata s tom tehnologijom.
Sam format white paper-a može biti bilo u HTML ili PDF formatu.
Ako white paper predajete u HTML formatu onda se očekuje da zadovoljava
neke osnovne kriterije izgleda web stranice (da ima navigaciju i
sl.). Time se želi spriječiti da se predaju web stranice koje su
dobivene čistim konvertiranjem u HTML oblik iz npr. MS Word-a. Bolje
je takve uratke pretvoriti u PDF (koji se mogu lako isprintati)
i tako predati nego raditi neuporabljiv web. Za potrebe generiranja
PDF-a iz MS Worda, pogledajte alat cutePDF.
How-to dokument o pisanju white paper-a (link).
Primjeri white papera (PDF1,
PDF2).
Svaka vrst seminara na kraju zahtijeva i izradu prezentacije. Vrijeme
predvideno za prezentaciju je 15 min. Prezentacija obicno predstavlja
podskup obrađenog u seminaru. S obzirom na ograniceno vrijeme prezentiranja,
ne mora se ici u detalje koji su objašnjeni u seminaru.
Korisne informacije o pripremanju prezentacije postoje na web-u
(link1,
link2).
[povratak na vrh stranice]
Teme seminara 2007/2008
Projekt-Objava_seminara_1FAZA.pdf
Teme seminara
Teme seminara možete pogledati na sljedećim stranicama. Graf tema možete pogledati ovdje. Nakon što se odlučite za temu pošaljite svoj odabir na slijedeći email tako da svi studenti mogu vidjeti koju ste temu izabrali. S vremenom će se sadržaj stranica seminara nadopunjavati tako da možete biti u toku sa dodijeljenim seminarima i novootvorenim temama.
Bodovi seminara, labosa i zalaganja mogu se preuzeti ovdje
[povratak na vrh stranice]
Vizualizacije
Za izradu vizualizacija preporuča se upotreba Macromedia FLASH-a.
[povratak na vrh stranice]
Projekti
Od projektnog tima se očekuje da u potpunosti riješi zadatak, tj.
da proizvede sustav koji obavlja traženu funkciju. Zadatku treba
pristupiti prema načelima projektnog rada. Voditi računa da u pravilu
nema jednog i "ispravnog" rješenja, pa treba razraditi
različite mogućnosti. Voditi računa da se dovoljno rano nabave potrebne
komponente. Odgovornost projektnog tima je da shvati što zapravo
treba naručitelj i postigne njegovo zadovoljstvo na kraju projekta.
Osnovni koraci u projektu su:
- Odabrani i prihvaćeni zadatak shvatiti kao želju i potrebu
naručitelja. U razgovoru s njim definirati projektni zadatak.
- Osmisliti "timeline" izvođenja projekta. Dakle vremenske rokove
kada ce što biti napravljeno (milestones). Nepoštivanje tih rokova
bit će sankcionirano.
- Napraviti istraživanje tehnologija i tržišta radi utvrđivanja
mogucih rješenja i njihovih svojstava. Napraviti studiju izvedivosti
koja će usporediti moguća rješenja i predložiti optimalno. Obraniti
ga pred naručiteljem.
- Izraditi idejni projekt i obraniti ga.
- Nabaviti sve potrebne komponente.
- Izraditi izvedbeni projekt i izgraditi sustav.
- Napraviti opis sustava, prikazati ga, demonstrirati ga i predati
naručitelju. Također će biti potrebno prikazati utrošak vremena
za taj projekt.
Svaku grupu predstavlja jedan čovjek kojeg grupa sama odabire.
On je kontakt osoba izmedu "naručitelja" i ostalih clanova
tima.
Svaki projekt ce morati uspostaviti svoj web projekta na jednom
od zavodskih poslužitelja.
[povratak na vrh stranice]
Teme:
Udaljeno mjerenje parametara prostora i okoliša (UMPO)
Za neki udaljeni prostor treba prikupiti podatke o temperaturi,
osvjetljenju, vlazi u prostoru i izvan njega, kao i podatke o smjeru
i brzini vjetra te padalinama izvan prostora. Prikupljene podatke
treba, u realnom vremenu, prikazati u grafickom obliku putem web
sucelja. Za prikaz koristiti SVG. Odabrati senzore i nacin prikljucivanja
na racunalo te povezivanje s udaljenim prostorom. Ponuditi rješenje
za MS-Windows ili Linux platformu.
Racunalno upravljanje i automatizacija zgrada (RUPAZ)
Sagraditi sustav koji detektira temperaturu i osvjetljenje prostora
te kretanje osoba. U skladu s time upravljati rasvjetom i grijanjem
i hladenjem.
Utvrdivanje prisutstva i aktivnosti osoba (UPA)
Prepoznati prisustvo i aktivnost (eventualno i broj) ljudi u omedenom
prostoru.
Aktivnosti koje sustav mora prepoznati su:
- Kretanje/sjedenje
- Razgovor/tišina (pretpostavka da nema umjetnih izvora zvuka)
- Spavanje/budnost (eventualno)
Sustav mora graficki prikazati trenutno stanje u prostoriji.
Ovaj projekt ne mora biti u potpunosti ostvaren. Bit ce dovoljno
ako je cijeli problem i potencijalno rješenje sustavno dokumentira.
[povratak na vrh stranice]
|